Näridrottsplatser och Arena i Marnäs

Moderaterna anser det vara viktigt med ett aktivt liv för så väl ung som äldre. Under den gångna mandatperioden har kommunen byggt en näridrottsplats i Fredriksberg och vi vill fortsätta utveckla möjligheterna till aktivitetsarenor på fler ställen i kommunen, ex Nyhammar, Grängesberg, Saxdalen. Det är viktigt att det förs dialog med befolkningen i orterna för att höra vilka aktivitetsmöjligheter som efterfrågas.

2018 gick vi till val på att färdigställa en Arena/Sporthall i Marnäsområdet, bifallen motion från oss i Moderaterna. Tyvärr har det dragit ut på tiden men inför budget 2023 så har vi gett uppdrag till kommunens fastighetsbolag att påbörja arbetet. Tanken är att det skall tillgodose föreningslivet med halltider för att kunna bedriva barn- och ungdomsverksamhet, samt att Solviksskolan får en fungerande idrottshall. ”Arenan” kommer inrymma två fullstora inomhusplaner och möjliggöra för andra större arrangemang.